O nama

Kreatopolis je udruženje koje se bavi edukacijom dece i odraslih u oblasti umetnosti.

Bez individualnosti i podsticanja onoga što pojedinca razlikuje od drugih nema ni umetnosti. Otkrivanje i negovanje posebnosti i kreativnih potencijala ima dalekosežne posledice na razvoj ličnosti.

Zato radimo isključivo u malim grupama (do šestoro) i posvećujemo se svakom polazniku.

Nije važno koliko imamo godina, važno je da umemo da uživamo u nastanku nečeg novog. I da sve što naučimo naučimo na prijatan i zabavan način, tako da to i ne osetimo. Kreatopolis se trudi da to pruži svojim polaznicima.

Nije važno samo šta će nastati kao krajnji produkt, već i kako smo došli do njega. Živimo u vreme kada smo okruženi estetskim zahtevima i očekivanjima. Međutim, to često proizvodi strah od stvaranja i kod dece i kod odraslih. Oni guše svoju kreativnost, misleći da „oni to ne umeju“, „ne crtaju lepo“, „nemaju talenta“ i slično.

Zato posebno insistiramo na podsticanju celokupne ličnosti polaznika, tako da on do lepote dođe svojim putem, kroz traženje, greške, neuspeh i uspeh.

Osećaj za lepo i umetnički senzibilitet ne nastaju sami od sebe. Oni se moraju probuditi različitim sadržajima, negovati i neprestano razvijati. Za to je važan kako direktan, telesni dodir sa materijalom, tako i aktivno gledanje. Zato na našim radionicama pružamo mogućnost polaznicima da isprobaju što više tehnika i materijala. Zato gledamo svet oko sebe, ali i umetnička dela iz svih perioda, od praistorije do danas.

Pohađajući naše radionice, polaznici će vremenom steći mnoga tehnička znanja i znanja iz istorije umetnosti i kulture. Otkriće svoje najjače i najslabije strane, i kako da sposobnosti koje imaju iskoriste na najbolji način. U svakom trenutku će znati šta su savladali, a na čemu treba još da rade. Po čemu se razlikuju od drugih u grupi, a po čemu su slični. Drugim rečima, bolje će poznavati sebe.

Principi

KAKAV JE NAŠ PRISTUP?

- rad u malim grupama (do 5-6 polaznika)

- kompetentni mentori, umetnički obrazovani i sa iskustvom u radu s decom

- individualizovan pristup prilagođen uzrastu

- holistički pristup – podsticanje razvoja celokupne ličnosti polaznika (kognitivni, emocionalni, socijalni)

KAKO RADIMO?

- učenje kroz igru

- inovativne metode

- posete muzejima i galerijama, rad na otvorenom (u dogovoru sa roditeljima i polaznicima)

- gostujući edukatori, umetnici i stručnjaci

- podsticanje imaginacije, inicijative, kooperativnosti, inovativnosti, samosvojnosti...

ŠTA RADIMO?

- rad u oblasti vizuelnih umetnosti – upoznavanje sa različitim tehnikama i materijalima, ovladavanje crtačkim, slikarskim, vajarskim i drugim veštinama

- sadržaji iz različitih umetničkih i vanumetničkih disciplina (likovna i primenjena umetnost, istorija umetnosti, muzika, film, animacija, književnost, digitalne umetnosti, ples, kultura, istorija, geografija, prirodne nauke, jezik...)

- motivisanje aktivnim posmatranjem (čitanjem, slušanjem) značajnih umetničkih dela i kroz razgovore i diskusije

- negovanje dobrog ukusa i istančanog umetničkog senzibiliteta

O ČEMU VODIMO RAČUNA?

- odnos saradnje između mentora i polaznika, učešće polaznika u usmeravanju rada, zajedničko donošenje odluka

- praćenje napretka učenika kroz dokumentaciju i portfolio

- zajednička evaluacija radova

- stalno usavršavanje i obrazovanje mentora

- bezbednost u radu

TEHNIKE I SREDSTVA


CRTANJE

ŠTAFELAJI, KLUPE I
STOLOVI ZA CRTANJE

SLIKANJE

KNJIGE

VAJANJE

PREDMETI ZA
POSMATRANJE

KOLAŽ
I ASEMBLAŽ

UMETNIČKA DELA

DIGITALNO CRTANJE
I SLIKANJE

PROJEKTOR

FOTOGRAFIJA

RAČUNAR

VIDEO

TABLA

Ciljevi

Ličnost

- povećanje samopouzdanja i zadovoljstva sopstvenim rezultatima

- poznavanje svojih mogućnosti i sposobnost precizne samoevaluacije

- razvijene kognitivne, socijalne i emotivne sposobnosti

- razvijene veštine komunikacije u skladu sa uzrastom

Veštine

- kvalitetnija i brža percepcija, što dovodi do zapažanja većeg broja detalja u okruženju, pri gledanju slika, filmova, pri čitanju

- razvijena sitna motorika i veza oko-ruka, što dovodi do veće preciznosti crteža

Umetnost

- ovladavanje likovnim tehnikama u skladu sa uzrastom i interesovanjima

- poznavanje istorije umetnosti i savremenih umetničkih praksi, sposobnost analize dela

Jana Rastegorac
Vukomanović

Po obrazovanju filolog i slikar (master književnosti na Filološkom fakultetu i slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti). Bavi se vizuelnim umetnostima, pisanjem poezije i proze, ilustracijom za decu, teorijom književnosti i umetnosti.

Tokom nekoliko godina volonterski držala radionice za decu koja se leče na Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Vodila dve radionice za izradu taktilnih slikovnica namenjenih slepoj i slabovidoj deci (Bosifest i PatosOFFiranje 2015). Iskustvo u radu sa predškolskim uzrastom stekla kroz čuvanje dece u porodicama i kroz rad sa trogodišnjom decom u školici stranih jezika Master Junior. Govori engleski, francuski i ruski jezik.

Jana u Kreatopolisu vodi program „Radoznalovci“ (miks umetnosti, animacija i ilustracija) koji je namenjen deci uzrasta od 2,5 do 14 godina (ovaj program je moguće pohađati i individualno, nezavisno od uzrasta), kreativno pisanje (program je namenjen deci školskog i srednjoškolskog uzrasta) i pripreme za srednje umetničke škole i fakultete.


Andrea
Stamenković

Andrea Stamenković - magistar džez pevanja, Srednje obrazovanje stekla je u Muzičkoj školi u Nišu, na teoretskom odseku. Odlučuvši da se usavrši, fakultet upisuje u Ukrajini, gde i završava 2014. godine.

Iste te godine seli se u Rusiju gde uporedo pohađa magistrske studije na pop-džez odseku i radi u državnoj Muzičkoj školi. U Rusiji njeni đaci osvajaju mnogobrojne međunarodne nagrade u kategoriji popularnog i džez pevanja (БАЛтийское соЗВЕЗДие, Junior Jazz festival 2016), a ona stiče nagrade iz oblasti pedagogije, “nagradu za najboljeg profesora” i mnoge druge. Nekoliko godina je učestvovala u organizaciji Nišvile jazz for kids.

Po povratku u Beograd 2017. godine, radi u Ruskom domu kao profesor pevanja i u Master Blasteru, školi za pop i rok. Od 2018. postaje deo Kreatopolisovog tima i počinje da predaje u ruskoj osnovnoj školi Valentina Tereškova.


Ivana
Despotović

Ivana Despotović diplomirala je glumu na FDU u Beogradu. Kao glumica, bila je angažovana u nekoliko igranih filmova i brojnim emisijama školskog, muzičko-zabavnog i dečjeg programa RTS, a kao glumac-voditelj u oko 80 epizoda emisije Pazi, sveže obojeno i 24 epizode emisije I bez muke ima nauke!

Kao dramski pedagog, vodila je kreativne radionice na brojnim projektima pod pokroviteljstvom UN, Evopske fondacije za kulturu, Care International itd. Bila je članica žirija na revijama dečjeg stvaralaštva i članica saveta Radosti Evrope.

Suosnivačica je nacionalnog Centra za dramu u edukaciji i umetnosti CEDEUM i umetničke grupe BAZAART. Vodi programe treninga i kreativne radionice za nastavnike, studente i decu i mlade.


Jovana
Mihić

Jovana Mihić diplomirala je klasičan balet u srednjoj baletskoj školi ,,Lujo Davičo", u klasi profesorke Nine Čolanović. Pohadjala je i časove savremenog baleta u plesnom udruženju ,,FokusM".

Nastupala je na scenama Narodnog pozorišta, Srpskog narodnog pozorišta, Madlenianum-a, Sava centra, Pozorišta ,,Pinokio“ i Bitef teatra. Član je nezavisne glumačke trupe Hleb teatar. Iskustvo u baletskoj pedagogiji stekla je u vrtiću ,,Družionica maštaonica" i baletskom studiju ,,Princeza“.

Trenutno ide u srednju muzičku školu ,,Dr Vojislav Vučković", na solo-pevanje, a u toj oblasti osvajala je nagrade na republičkim takmičenjima.